Dyrlægehuset Aulum

Vaccinationer

​Vil du gøre dit bedste for at forhindre smitsomme sygdomme, anbefaler vi at du får dit kæledyr vaccineret. Dette øger sandsynligheden for, at dit dyr undgår at blive ramt af alvorlige sygdomme. Det er vigtigt at få vaccineret sit dyr, da de fleste vacciner beskytter mod sygdomme, som kan være svære at behandle.

Inden vaccinationen foretager vi altid en grundig sundhedsundersøgelse af din hund eller kat. Denne sundhedsundersøgelse er vigtig, da det ofte er her vi finder ting, der skal tages hånd om. Det kan være en begyndende øregangsbetændelse, en lille mislyd på hjertet eller f.eks tænder der snart skal renses.

Det er også under sundhedsundersøgelsen vi kommer ind på om der er nogle problemer i hverdagen, og om der er noget vi sammen kan gøre for at sikre at din hund eller kat for de bedst mulige betingelser for et langt og sundt liv.

Vi tilpasser vaccinationsprogrammet til det enkelte dyr, således at vi ikke vaccinerer unødigt, men samtidig sikrer os, at dit dyr bliver vaccineret mod det der er relevant.

• Standardvaccinationsprogrammet for hund involverer vaccination imod distemper virus (hundesyge), hepatitis, parvovirus og leptospirose.
  • Standardvaccinerne dækker som udgangspunkt sygdomme, som hunden ikke kan behandles for, og som hunden i værste fald kan dø af.
  • Vi anbefaler at alle hvalpe vaccineres mindst to gange med 4 ugers mellemrum, når de er minimum 7 uger gamle. Derefter afhænger vaccinationsintervallet af hvilke sygdomme hunden skal være beskyttet imod.
  • Vores standard vaccinations-program for kat involverer vaccination imod chlamydia, herpes (katteinfluenza), panleukopeni (kattesyge) og calicivirus.
  • Ved at vaccinere kan man ikke fuldstændig udelukke at katten ikke bliver smittet med de sygdomme man vaccinerer imod, men risikoen for, at katten bliver alvorligt syg nedsættes væsentligt.
  • Killinger skal vaccineres to gange med 4 ugers mellemrum, når de er minimum 8 uger gamle. Derefter afhænger vaccinationsintervallet af hvilke sygdomme katten skal være beskyttet imod.

Kontakt os  for spørgsmål og priser

Dyrlægehuset Aulum

Telefon & E-mail